NTT’nin 2021 küresel yönetilen hizmetler anketine göre, bir yönetilen hizmet sağlayıcısı (YHS) kullanmanın en büyük faydaları arasında iyileştirilmiş güvenlik, daha fazla esneklik ve ölçeklenebilirlik, en üst düzeyde teknik ve sektör uzmanlığına erişim ve düşük maliyetler yer alıyor .
Bir YHS, çeşitli ölçülere dayalı olarak değişken faturalama modelleri de sunabilir. Değişken faturalandırma, bir müşteriye büyük ölçüde esneklik ve ölçeklenebilirlik sunarken YHS için ek gelir fırsatları sağlayabilir. Örneğin, donanım ve yazılıma büyük yatırım yapan bir kuruluş, bu yatırımı kriz dönemlerinde geri çeviremez. Benzer şekilde, işten çıkarmalar çok maliyetli olabilir ve bu çalışanlar o zamandan beri başka işler bulmuşsa, iş tersine döndüğünde uzun vadeli zararlara neden olabilir. Benzer şekilde, geçici iş dalgalanmaları sırasında kapasite eklemek zor olabilir.
YHS’ler ayrıca teknolojilere ve uzmanlığa bireysel şirketlerin, özellikle de daha küçük olanların yapamadığı şekilde yatırım yapabilir ve bu da daha fazla verimlilik ve performans sağlar.
YHS’ler ayrıca yetenek boşluklarını kapatmaya yardımcı olabilir. Örneğin, eski sistemleri ele alalım. Yaşlı çalışanlar emekli oldukça, gençler eski dilleri ve teknolojileri öğrenmek konusunda giderek daha isteksiz oluyorlar. Bir YHS, yalnızca eski becerileri değil, aynı zamanda geniş müşteri tabanları göz önüne alındığında onlar için eğitim verebilir.
Kuruluşlar ayrıca, bu teknolojileri kullanacak veya uygulayacak personeli olmadığında bile benimsemeyi hızlandırmak için son teknoloji uygulamalar için yönetilen hizmet sağlayıcılara yönelebilir.
Yönetilen Hizmetler Pazarının Mevcut Durumu
Mordor Research’e göre , yönetilen hizmetler pazarı, geçen yıl pandeminin etkisini azaltmak için yönetilen hizmet sağlayıcılara yönelen birçok şirketle birlikte, modelin artan benimsenmesini de destekleyerek 2020’de 152 milyar dolardan 2026’ya kadar 274 milyar dolara büyüyeceği öngörülüyor. NTT’nin 2021 küresel yönetilen hizmetler anketine göre, BT ihtiyaçlarının yarısından fazlasını yönetmek için YHS kullanan şirketlerin yüzdesi geçen yıl %25’ten 2021’de %38’e yükseldi.
Acronis’in yönetilen hizmet sağlayıcılarla ilgili yakın tarihli bir anketine göre, pandemi aynı zamanda bulut tabanlı çözümlere yönelik talepte bir artışa ve müşteri talebinin sistem entegrasyonundan ve yardım masası hizmetlerinden uzaktan çalışma desteğine ve siber güvenliğe kaymasıyla birlikte dijital dönüşümleri hızlandırma dürtüsüne tanık oldu.
Kaseva tarafından yapılan bir ankete göre , yönetilen hizmet sağlayıcıların %54’ü geçen yıl bulut yönetimi gelirlerinde bir artış bildirdi ve %65’i küresel ekonomik bunalım sırasında bile siber güvenlik hizmetlerinden elde ettikleri geliri artırdı .
Şirketler, çalışanlarını evden çalışmaya gönderirken ve iş modellerini yeniledikçe, yönetilen hizmet sağlayıcılar, altyapının zaten yerinde olması ve uzaktan çalışmanın istisnadan ziyade norm haline gelmesine yardımcı olmak için benzersiz bir konumdaydı.